Thursday, September 13, 2012

Luar Jangkaan

Luar jangkaan beta 
melangkau pergi dari sesuatu yang
sememangnya beta tak tega 
memutuskan keputusan sebegini

Namun sebenar-benarnya
bila kita sedar kita semakin tak dihargai dan dilukai
mungkin ini harus dilakukan

Tak mahu menjadi punca
dan tak mahu melihat dia terus disakiti
dan penuh dengan gelora-gelora pergaduhan yang tak sudah2
Aku sedar akulah si bodoh itu
tapi tak mengapa
mungkin si pari-pari kasih sayang
yang membutakan mata dan hati beta
tuk bertahan sehingga saat itu.

biarlah dy si tamak 
atau si keliru
atau si kesunyian kasih sayang
meneruskan ape yang dy ingin perjuangkan

aku di sini hanya mampu
menjadi sang pendoa
buat dy
dan yang pasti aku akan stiasa
mempunyai perasaan ini
dalam hati 
selamanya.
mungkin kali ini
aku menjadi penunggu 
yang jauh dari keperitan hati
kerna aku sedar
hak aku, bukan kini 
menjadi hak aku tuk merasai keperitan itu.

Tak salah berkorban demi melihat dy tidak disakiti
dan bahagia kan?
harapan yang digarap
jangan hancurkan hati dy
jangan kecewakan dy
mungkin dy nampak tegar
namun dy hanya insan yang lemah
di dalam dasar hati
selami hati dia
dan bahagialah bsama dy.

No comments: