Wednesday, October 2, 2013

Sudut Pandangan

Ya Allah, sesungguhnya aku tak mampu lagi menangkis kerinduan 
sesungguhnya aku tak mampu lagi membina dinding yang kuat bagi menahan perasaan ini

Perjalanan ini banyak mengajar aku, terlalu banyak yang perlu aku pelajari
terlalu banyak ilmu yang aku tak ketahui lagi
dalam pada itu aku berharap aku sentiasa bersedia

di sini, aku seolah-olah
diselindung balik bayang hitam
yang masih takut untuk keluar menjadi kupu-kupu
mungkin aku ini terlalu memanjakan diri
mungkin aku terlalu memikir sudut pandangan yang terlalu banyak
hingga memencilkan diri ini...
masalah yang kadang-kala datang menerjah fikiran..
hurm PTPTN...
sungguh memeningkan
di sini, aku sering berseorangan
disebabkan aku mendapat pembahagian kelas yang ketara 
aku tak dapat berjumpa dengan rakan sekelas yang sama
dan aku kini sentiasa seorang diri..
dan yang paling mencabar 
aku terpaksa menyesuaikan diri apabila kebanyakan kelas aku
disertai budak-budak foriegn aka international student.
situasi yang agak kekok apabila kelas didominasi oleh mereka dan bukannya pelajar Malaysia

jarak penginapan pelajar di sini berbeza dengan UPSI
terlalu banyak kawasan penginapan dan juga sebahagiannya jauh satu sama lain
aku pening untuk mengadakan perjumpaan bagi tugasan kumpulan..
jadual yang berbeza2 setiap dari ahli kumpulan.. dan penginapan yang berbeza2
macamana nak discuss asgmnt?? tell mee
lastly option y ade email dan facebook...
ohhsemmmm sangattt

dan aku mengalami masalah pemakanan yang sangat teruk....
selama berminggu-minggu di sini kecuali masa orientasi..
jari aku jarang sekali menyentuh nasi... 2 kali seminggu 
selain itu aku hanya makan makanan seperti bihun, mee dan lain-lain
aku ni cerewet la pulak nak makannn
ceewah rindu masakan rumah la tuhhh
rindu pulak kat rumah..
ini pun sebab masa kerja dulu jarang balik rumah
lepas berhenti kerja terus shoot berpisah dengan parent and study di UUM
langsung tak sempat spend masa lebih lama di rumah..
hurmmmm

i miss everything about my past.but i'm gonna love the new me.
wish me luck guys

No comments: