Friday, August 28, 2015

atas izinMu, terjadilah satu perjalanan takdir






gambar ini menjadi saksi..

saksi kepada kekuasaanNya
doaku Kau makbulkan
sekali lagi..
selama ini,
aku hanya mampu memandang dari jauh, 
tak berdaya untuk ada disisinya..

bermula sem lepas..
mendapat perkhabaran sedih..
ibu sahabatku dilanda sakit yang kronik..
Allah...jantungku seperti jatuh...
sejak saat itu,
sringkali aku mengikuti diari sufinya di sosial media..
titis-titis air mata mengalir
Beratnya dugaanmu sahabat..
tak terbayang betapa peritnya untuk kau tetap utuh berdiri..
hatiku tersentap melihat semangat juangmu yang sentiasa aku lihat dahulu
kian beransur hilang saat sakit ibumu semakin parah..
sayu lagi hati mendapat perkhabaran pemergian arwah ibunya..
Allahuakbar..

terima kasih zizah atas peringatanmu
yang berpesan sebelum aku berangkat ke Beijing...
doa seorang musafir...
aku titipkan buatmu sahabat..
ada satu saat, di sebuah masjid di sana...
tenang sekali...
saat aku melangkah..
terbayang satu satu wajah kalian...

selepas menghadapNya..
tak ku dapat menahan tangisanku..
mengenangkan dugaan yang menimpa kalian..
andai aku mampu ada di sana 
memeluk kalian 
tak mampu saat itu, lalu aku titipkan melalui doaku
....
Sesunguhnya aku tak kuat, namun demi Allah aku harus kuat. 






No comments: