Thursday, February 23, 2012

menanti saat pulih :)


Tanpa protes
Tanpa melawan
Beta tetapkan hati
Ianya tetap seperti mana yang sahabat itu pernah berkata-kata semasa kita sama-sama pulang kuliah
Mungkin baginya kata-kata itu sebagai gurauan
Namun… ia memberi kesan pda masa sekarang..
Namun kata-kata mu mulai memberi menampakkan kesannya
Sedaya upaya pasti ku cuba menjauhkan
Sedaya upaya ku cuba menjadi seperti Farhana sewaktu perkenalanku dengan dunia mahasiswi
Kekal tabah, kekal tersenyum, kekal tidak goyah walau dengan apa pun…dan kekal bersendiri dalam khayalan dunia ku
Hanya dengan cara itu….hanya dengan ungkapan yg Kak Fara pernah katakan aku takkan terluka
Hanya berharap di sudut hati takkan pernah terbit
Tidak akan sekumit pun..
Aku mencuba..dan berharap hati yang semakin parah..senyuman yang semakin kelat terubat
Dan aku berharap saat aku bergelak tawa itu tiba tak lama lagi… aku sudah mampu menguatkan hati ini
I will…
Ianya suratan takdir seperti mana aku dan Maya dulu…
Kan Sya …
…. Jika ini suratan takdir…ku utuskan suratan ini dengan hati yang rela..
… bukan mahu menghukum sesiapa… Cuma tak mahu berlaku salah adil terhadap ikatan ini…



No comments: