Wednesday, August 7, 2013

Raya menjelma, Bajet raya Tahun ini .

Hye.
Assalamualaikum.

Esok sudah tiba untuk Hari Raya menjelma
maka berakhirlah Ramadhan yang sungguh bermakna kali ini.

sempena Raya tahun ini, saya telah cuba sedaya upaya merancang bajet sedikit yang boleh bagi meraikan Aidilfitri yang penuh dengan kesederhanaan.
Sekarang saya lebih fokuskan mental dan fizikal untuk menyambung perjuangan
di UUM, doakan perjalanan saya ye :)

Then I came up with this brilliant idea,
'kenapa tak cuba untuk decorate baju raya sendiri?'
jimat duit... kan?

so this is result ' Hasil tangan sendiri' "Alhamdullilah'


Orait sedikit perkongsian..
Total perbelanjaan buad baju ini
baju+ kain+lace+ reben(buad bunga)+ manik tak sampai rm 60 pun
saya jahit bunga uh berdasarkan toturial di youtube.
dan masih banyak lebih lagi  so memang sangat jimat.. huhuhu
makin lama makin berminat pulak dalam dunia jahitan
walau pun bakat dalam jahitan tak seberapa :)

seterusnya


okey jahitan ni mengambil masa sedikit disebabkan kene fokus pada
jahitan manik yang terlalu banyak....

well bunga yang seperti matahari uh saya just beli sebab tak mahir tuk jahit
bunga sebegitu cuma bunga yang len je saya buad guna reben.
okey baju ni pula campur semua tak sampai pun rm90..
alhamdullilah ..
tercapai jugak impian nak cuba decorate baju sendiri..
hopefully nanti boleh try belajar jahit baju heeehee minat ade cuma masa
nak belajar sentiasa terhalang ..
wish me luck..

Salam lebaran dari saya.
Maaf zahir dan batin.
datanglah rumah nanti :) 

2 comments:

Anonymous said...

Finally, you done making your own baju raya.. Nice.. Cantik sangat.. Berbaloi-baloi dear.. ;)-fairuez-

farhana_acimek3 said...

hehehehe thaz dear :)