Wednesday, May 1, 2013

Pari-pari harapan jauhilah dari ku

maafkan beta pari-pari
maafkan beta atas permintaan beta ini
ianya terlalu berat buat beta
terlalu berat tuk kau garapkan harapan itu buat beta
aku bukan manusia yang bisa mengarap harapan sekali lagi
aku tak bisa untuk terus mengharap pada kasih yang tak pasti
aku tak bisa mengharap pada perhubungan yang panjang
aku tak bisa mengharap pada persahabatan
kerna aku tak mampu mengharap aku bisa menjadi insan yang bisa menbahagiakan insan-insan ini
dan mengapa perlu hati ini terus mengarap harapan
tuk terus menunggu

bila ku ungkap tiada lagi cinta tuk aku percayakan namun
kau hadirkan cinta
dan lihatlah kecundang kebaboooom macam cempedak kan aku frust
bila aku bilang aku bisa melupakan, namun pari-pari kau hadirkan si dia
tuk memberi harapan lagi...
namun lihat....aku kecundang lagi bukan??
dan bila aku bilang aku tidak mahu sahabat yang rapat dalam hidup
kau hadirkan sahabat-sahabat buad ku
dan lihatlah betapa sunyi dan pilunya hati aku saat berjauhan dengan mereka..

mengapa perlu pari-pari?
mengapa perlu tuk kekentalan ini kau goyahkan dengan harapan yang setinggi gunung?
mengapa perlu kau harapkan kerinduan ini terbit kembali?
beta goyah tanpa cahaya yang terang
tuk memberi titik-titik yang menjalin satu garisan yang tepat

masih lagi berdiri dalam senyuman kental
seolah-olah tiada apa yang pernah merobek sedangkan hati ini semakin rapuh kerna
terkenangkan saat-saat hati ini dirobek
mungkin kau dengar tawaku
namun aku menangis dalam diam saat terdengarkan suaramu
sembunyikan perasaanku
hanya tuk kekal menampakkan kejituan dan kekentalan hati.

urghh asal la mood jiwang lak beta malam ni.
k bye.
pari-pari harapan shuuuuhh shuuuuh nak roti canai, dahh g men jauh2








No comments: